csip.pl

csip.pl

socjologia a inne nauki spoleczne

socjologia a inne nauki spoleczne

Chicago Aktualności publicysta Sydney J. Harris napisał: „Kiedy rodzice mówić o dyscyplinie, oznacza to, że sztywny zestaw reguł, aby zapobiec ich dzieci przed niewłaściwie. Ale jedyną dyscypliną godną nazwy polega na zapewnieniu solidnych ram ideałów, nie dla dziecko dorównać, ale dla rodziców, aby żyć w. można bić dzieci, dopóki nie są czarne i są niebieskie, ale to nie może sprawić, że lepiej niż przykładach widzą wokół siebie na co dzień. „

– Naucz zamiast wykładów: .Practice co głosisz .. Modelowanie jest bardziej efektywna, gdy mówimy o tym, co robimy i dlaczego. Wyjaśniając znaczenie robić to, co jest dobre, a które są współodpowiedzialne za co swojej społeczności lepszego miejsca do życia i dlatego też udać się do spotkań, pomaga dzieciom zrozumieć swoje rozumowanie i odnoszą swoje działania do własnego zachowania.

To nie znaczy, że rodzice muszą być idealne. Wszyscy tracą nasze temperamenty czasami mówią rzeczy żałujemy, nie są tak miły, jak chcielibyśmy być, albo robić rzeczy żałujemy, że nie. To pocieszające wiedzieć , że jest to ogólna tendencja w naszym zachowaniu, które wpływa na nasze dzieci, a nie pojedyncze przypadki mniej niż gwiazdy zachowania. Jesteśmy ludźmi; tak są nasze dzieci. Będąc doskonali nie jest to wymóg. Ważne jest, aby przyznać się do błędu, przeprosić i zaprzestania niedopuszczalnego zachowania i wzorem do naśladowania, jak zadośćuczynić dla swoich niedociągnięć. ##

Źródło:

Robert K. Merton (lipiec 4,1910 – 23 lutego 2003), amerykański socjolog. Spędził większość swojej kariery nauczania na Uniwersytecie Columbia. Najbardziej znany jest za twórcę warunki, „wzorem do naśladowania” i „samospełniającą się przepowiednią.”

Konrad Z. Lorenz, PhD (1903-1989), psycholog zwierząt zrobił znaczącą pracę w fizjologii i zachowania zwierząt na rozwój stosunków społecznych, zwłaszcza imprintingu.On również zbadać zależność między zachowaniem zwierząt i ludzkiej socjologii.

Barbara S. Kisilevsky, PhD, badania dotyczące skutków doświadczeniem na płodu rozpoznawania głosu. Psychological Science, 14, 220-224. Kisilevsky et al., 2003

– autor artykułu